FABRIEK&FARM - Reisverslag uit Thallon, Australië van Paulette Riedstra - WaarBenJij.nu FABRIEK&FARM - Reisverslag uit Thallon, Australië van Paulette Riedstra - WaarBenJij.nu

FABRIEK&FARM

Blijf op de hoogte en volg Paulette

12 November 2014 | Australië, Thallon

HI THERE,

ja, ik weet het! echt veel te lang geleden dat ik iets op mn blog heb geschreven. maar hier ben ik dan weer!
zal in een notendop proberen te vertellen wat ik de afgelopen tijd heb uitgespookt.

ik ben op 2 september vanuit Broome weer teruggevlogen naar Sydney, tranen met tuiten! van 38 graden kwam ik s'avonds om 21:00 aan in Sydney waar het regende en 12 graden was. gelukkig kwam een vriendinnetje me ophalen. gelukkig werd het na een aantal dagen ook prachtig weer in Manly (mijn favorietje badplaats vlakbij Sydney waar ik verbleef in mijn favoriete hostel, het Bunkhouse).
van 2 september tot 1 oktober heb ik veel gechillt, op het strand gelegen en was ik opzoek naar een baan, wat niet zo vlotte. maar uiteindelijk kon ik dan op 1 oktober beginnen bij een fabriek, inpakwerk van surfartikelen. mega saai, maar verdiende mega goed!!

ik heb mega genoten van mijn 2 maanden in Manly in het Bunkhouse met onwijs leuke mensen!
maar uiteindlijk op de dag dat ik 6 maanden in Australie was, raakte ik lichtelijk in paniek van de gedachten dat ik over 6 maanden alweer terugmoet naar Nederland....
als je langer in Australie wil blijven zit er eigenlijk maar 1 ding op, en dat is FARM WORK. je moet 3 maanden op een farm hebben gewerkt en dan kom je in aanmerking voor je second-year-visa. aangezien de tijd voor mij een beetje begon te dringen heb ik een onwijs grote, sterke knoop doorgehakt en besloten om farm work te gaan doen.

afgelopen zondag 9 november ben ik vanuit Sydney met de trein (9 uur lang) naar Morree vertrokken. daar kwam ''mijn boer'' me ophalen. vanuit Morree is het nog 2 uur rijden met de auto naar Thallon.
ik schrijf deze brief dus ook achter de computer ergens in de middle of nowwhere.
mijn job hier op de farm wordt omschreven als Stationhand/Au pair. de boer en boerin (Andrew, 35 jaar en Louise, 31 jaar) hebben een dochtertje Chloe van 7 jaar. ik moet haar s'ochtends naar het busstation brengen om naar school te gaan. de oprijlaan alleen is al 4km lang en je moet goed opletten dat je geen schapen, katten, kippen, koeien, honden, kangaroo's, paarden of andere beesten die hier op het land leven aanrijdt.
het is onwijs wennen hier op de farm, aangezien ik erg mensen en gezelligheid om me heen mis, ook al zijn er wel nog 3 andere backpackers aan het werk hier, maar die werken op het land en gaan over 4 weken weg.
ik ben veel alleen en er is praktisch niets te doen. en eigenlijk kan je ook niet echt iets ondernemen aangezien het hier 44 graden is.
ik moet dus echt nog even een routine vinden.
helaas kan ik geen foto's uploaden maar die volgen allemala later.

ik blijf hier op de farm tot half januari aangezien ik dan lekker naar Bangkok vlieg om mama te zien!! dan vlieg ik begin februari weer terug naar Australie om hier op de farm mijn laatste maand farmwork te doen.
ik heb nog geen idee of ik mijn second year er achteraan plak of tussendoor naar huis kom.

zoals jullie namelijk ondertussen wel door hebben veranderen plannen hier als dag en nacht.
hoop dat alles goed met jullie gaat!
probeer zo snel mogelijk weer even mijn mail te checken!

dikke kus,
Paulette

  • 12 November 2014 - 05:43

    Albert:

    Liefste Paulette, fijn te lezen, hou je haaks, liefs, Dad

  • 12 November 2014 - 07:34

    Bab:

    Liefste Pee,
    Wat heb je dit super leuk geschreven!!
    Heel veel plezier en werk ze in de Beestenboel!!

  • 12 November 2014 - 09:25

    Anne-Marie:

    Gaaf P!! Zie je volgend jaar in Sydney:p KUSSEN

  • 12 November 2014 - 11:13

    Ber:

    ZO TROTS! GO PEEL!!!

  • 14 November 2014 - 19:55

    Suus:

    Lieve Paulette,

    Dat lijkt me inderdaad wennen. Van Manly naar de middle of nowhere. 44 graden. Daar wordt je kleurenschema niet blij van! Moeilijk voor te stellen omdat we hier in de vrolijke herfst zijn aangekomen. Regen, 10 graden, saai weer! Gisteren naar Peter van Sloot geweest om mijn winterbanden te laten installeren. Haha. Wat een contrast met jouw leven daar.

    Niet vergeten Paulette, waarom je dit ook al weer wilde doen. Wat anders. Uit Nederland. Zeker toen je net terug was van je vakantie met Ann heb ik me daar wel zorgen om gemaakt. In de zin van: kun je genoeg genieten en ben je niet TE veel bezig met het vinden van een baan. Maar ik denk dat het er ook bij hoort. Het leven is duur in Australië en na een paar weken strand ben je er ook wel klaar mee. Ik vind het super knap dat je de knoop hebt doorgehakt en besloten hebt om farmwork te gaan doen. De tijd gaat ineens zo snel. Fijn dat je tussendoor met mama van Thailand kunt genieten! Geweldig. En dan nog maar 1 maand op de Farm.

    Wat ik ook gaaf vind om te lezen is dat je echt gehecht bent geraakt aan Manly, je tweede thuis. Nieuwe mensen hebt ontmoet en toch weer een baan hebt gevonden.

    Het gaat goed hier Pee, ook al mis ik Albert heel erg. Morgen met 2 vriendinnen naar Antwerpen. Vorige week met mijn broers en zus naar Earth wind and fire in Nijmegen (van het liedje September). In de herfstvakantie naar het Rijksmuseum geweest en met Flo naar PSV. In de kerstvakantie met Bab en Sophie naar Alain Clarck. Waarschijnlijk nog skiën met mijn broer, Abel en Floris in Oostenrijk. Dezelfde plek waar wij waren! Fraulein. haha
    Succes met je nieuwe baan. Mege trots op je. Dikke tuut. Suus


  • 17 November 2014 - 11:28

    Aly Alders:

    ha lief Peetje! Wat fijn om weer een berichtje van je te lezen en wat maak je een hoop mee! Wat een stoere beslissing om nog een jaar te blijven en ja, als je daarvoor dan 3 maanden op een farm moet werken, dan moet dat maar, ook al is het saai. Er staat dan wel wat tegenover! Jij daar in 4 graden, wij hier een donker en regenachtig weekend achter de rug maar altijd gezellig om in Noordwijk te zijn. We genieten ervan. Gister hoorde ik van oma het bericht dat Albert het komend weekend naar NL komt, 2 weken verlof. Ik hoop hem natuurlijk even life te zien en spreken!

    Oke sweety, houd je taai daar, denk maar veel aan nog een jaar in Australie!! En eerder nog naar Thailand!
    heel veel liefs van ons beide, Floor en Aly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Thallon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 November 2014

FABRIEK&FARM

01 September 2014

WEST COAST, BROOME, OUTBACK

11 Augustus 2014

9e verslag!

24 Juni 2014

8e verslag!

29 Mei 2014

7e verslag!
Paulette

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 2236
Totaal aantal bezoekers 11728

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: