4e verslag! - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van Paulette Riedstra - WaarBenJij.nu 4e verslag! - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van Paulette Riedstra - WaarBenJij.nu

4e verslag!

Blijf op de hoogte en volg Paulette

10 April 2014 | Australië, Balgowlah

Hi there!

Vanaf afgelopen dinsdagmiddag ben ik begonnen als au pair in een dorpje 10min rijden vanaf Manly (het dorpje waar ik in het hostel zat).
Het is best wel even wennen om niet meer in een hostel te zitten met gezellige mede-backpackers om je heen..
Gelukkig heb ik wel een heel lief gezin, 2 super aardige ouders die mij erg op mn gemak willen stellen en 2 jongens van 6 en 4 jaar oud!
De moeder gaat eind deze maand bevallen van een meisje dus dan wordt het nog drukker!
Mijn taak is s'ochtends om 07:00 beneden zijn om ontbijt en lunch-boxen te maken voor de kids. Dan van 07:45 tot 08:30 taal en reken oefeningen te doen met 1 van de 2 jongens. Daarna om 08:30 de jongens naar school brengen. Smiddags weer ophalen en dan naar de naschoolse activiteiten te brengen, zoals zwemmen, voetbal, bijles enz. De jongste gaat 3dagen in de week naar school en de andere dagen heeft hij smorgensvroeg zwemles en voetbal training. En ja..... Ik moet alles met de auto doen!!
Heb net mijn "1e rijles" gehad van de moeder en het ging gelukkig allemaal goed!
Verder maak ik hier ongeveer 3x per dag de keuken schoon, vaatwasser in en uitruimen. Beetje poetsen, wassen.. Voel me net een echte moeder.
S'avonds nog van 19:00-20:00 boekjes lezen en dan gaan ze (eindelijk) naar bed haha. Ja pff, het is best vermoeiend !! ( wauw mam, ik doe dit pas 2 dagen en jij al 25jaar!!!! Proud of you!) Gelukkig ben ik wel ieder weekend vrij!!
En oja, er is ook een vader is het spel maar die gaat sochtens om 06:15 weg en komt savonds om 20:00 thuis.

Dus dat is een beetje mijn schema voor de aankomende 5maanden..
Wish me luck!!

Liefs, Pee

  • 10 April 2014 - 08:25

    Elly:

    Hoi Paulette

    Als ik je verslag lees, denk ik dat gaat helemaal goed komen. Even het ritme te pakken krijgen, en dan gaan met die banaan. De kinderen en het auto rijden dat is misschien even wennen, maar de huishoudelijke taken zijn een eitje voor je. Vaatwasser inruimen en de keuken schoonmaken was bij Clous dagelijks werk!!!!!!!!!! Dus........die ervaring heb je al.
    Het huis ziet er niet verkeerd uit, en wat een schattig jongetje op de foto.
    Dit gaat je lukken zeker weten. Heel veel succes.

    Dikke knuffel Elly


  • 10 April 2014 - 09:38

    Denise:

    Lieve Pee,

    Ik hoor en zie dat het goed gaat met je! Zooo fijn. Dank dank voor je lieve zinnetje. Maar met 3 van zulke dochters houd ik het nog wel 25 jaar vol hoor!! ;-) Wat een schetig mannetje om te zien. Veel plezier met al je drukke dingen. Geniet...You only live once.

    xxxmum

  • 10 April 2014 - 11:42

    Saskia:

    Hallo Paulette,
    1e eerste rijles? Hopelijk goed gegaan? Rijden ze daar links?
    Succes met je al bezigheden binnen dat gezin.
    Hopelijk blijf je het daar leuk vinden.
    Gezellig om zo alles te lezen!!
    Lieve Goetjes Sas!

  • 10 April 2014 - 18:49

    Bab:

    Liefste Peel,

    Wat een super leuk verslag! Heel veel plezier daar sis.
    Ben trots op je! Zo gaaf dat je dit doet...echt waar!
    Leuke foto´s ook Pee!


    Hoe is het om die oefeningen te doen? Lijkt me echt leuk!
    Loveyou! Enjoy every time! (:

    Dikke kus en knuffels,
    Bab
    Your little sister!

  • 10 April 2014 - 21:18

    Suus:

    Lieve Paulette,

    Wat ben je ook een bofbibs!
    Andere vinden het moeilijk om een gezin te vinden en jij kunt kiezen.
    Dat is ook heel knap. Je hebt jezelf even op de kaart gezet. Ouders voelen meteen dat het goed zit met jou.

    Snap best dat het lastig is.
    Je bent even je vrijheid kwijt. Woont in een ander gezin. Voelt je verantwoordelijkheid.
    Maar wat een geweldige boys, huis en omgeving.
    Deze ouders mogen heel blij zijn dat er zo'n fantastische Nanny op hun pad is gekomen.

    Geniet ook van je ritjes. Lekker toeren down under!

    Denk veel aan je G!
    Met een glimlach.
    Ik vind het heerlijk om je verslagen te lezen.
    Trots!

    Dikke kus uit het dorpje....
    Ook van Sophie, Abel en Floris

  • 11 April 2014 - 07:57

    Anne Van Straalen:

    Hi there!
    Leuk om weer zo'n uitgebreid verslag te lezen!
    Jouw leventje heeft een serieuze wending genomen.
    En dat in een korte tijd.
    I wish you luck( zoals gevraagd haha)
    Wat een ervaring en verantwoordelijkheid!
    Hou vol en heb plezier!!
    Dat gaat vast lukken als je dat manneke zier, wat n poepie

  • 12 April 2014 - 18:50

    Joyce:

    Lieve,

    Wat een mooi verslag! Vind het zo tof om op de hoogte te blijven..
    De vaatwasser in en uit ruimen kan je anders al erg goed en de kinderen zal even wennen zijn, maar dat kun jij zeker weten!! Ze zullen vast erg blij met je zijn.
    Verder lekker genieten in het weekend op het strand met een wijntje in je hand.
    Have fun!!

    Liefs x

  • 12 April 2014 - 20:44

    Nancy:

    Hee Paulette,

    Ik heb van de week het filmpje van moeders gekeken wat jij doorgestuurd had! Zo heb ik natuurlijk een super beeld over en hoe en wat van het huis. Best een druk schema, maar volgens mij wel een prima gezin.
    Het zal best ff wennen zijn, maar als je je ritme gevonden hebt komt dat goed, zeker met al die huishoudelijke ervaringen ...... Toch , denk inderdaad maar ff aan clous! !!!
    En lekker

  • 13 April 2014 - 10:55

    Caroline:

    Hey Pauletski,

    Met een grote glimlach heb ik je verslag gelezen. Je zult 's avonds wel uitgeteld op de bank liggen haha. En wat een schema zeg, wat die kinderen zo jong allemaal al ' moeten'.
    Maar met jou erbij komt dat zéker goed! Lekker genieten meid!
    X

  • 14 April 2014 - 06:16

    Paulette:

    Dankjewel voor alle super lieve, leuke, gezellige reacties!! Liefs x Paulette

  • 14 April 2014 - 11:43

    Akkie Riedstra:

    Ha Paulette, leuk om zo je verhalen te kunnen lezen. En de foto's te bekijken. hele ervaring rijker, geniet er van en we blijven je volgen, liefs,Akkie

  • 14 April 2014 - 16:32

    Marion Van De Ven:

    Hoi Paulette,
    Wat heb jij een druk leventje nu en zeer afwisselend!!Ja huishoudelijk werk en twee kleine mannetjes verzorgen is vermoeiend vooral in het begin!!Leuk dat het auto rijden goed gaat.Elly heeft wel gelijk dat jij de vaatwasser wel goed kan hanteren al zo vaak gedaan bij Clous haha!!Even neen nieuwtje vanaf 7 juli ga ik in Waalwijk werken dus ook voor mij een nieuwe uitdaging!!!Tjee Paulette ik mis je wel hoor vooral op de koopavond veel gelachen en prima door jou verzorgd!!!!Heel veel lieve groetjes van mij en ik wacht weer op het volgende verslag.
    Veel liefs Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Balgowlah

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 November 2014

FABRIEK&FARM

01 September 2014

WEST COAST, BROOME, OUTBACK

11 Augustus 2014

9e verslag!

24 Juni 2014

8e verslag!

29 Mei 2014

7e verslag!
Paulette

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 11729

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: